אריה אברמוביץ נשיא לשכת סוכני הביטוח >> יש להקפיא אגרות הרישוי לשנת 2017  

מטרת אגרת הרישוי איננה מס, כי אם תשלום עבור שירותי הסמכה וקבלת רישיון סוכן ביטוח מורשה

 

 

FacebookTwitterLinkedinWhatsapp
אריה אברמוביץ  צילום שחר פליישמן.אריה אברמוביץ צילום שחר פליישמן.

איתי שלוסברג 10/10/2016

בשם לשכת סוכני הביטוח בישראל, הנני מתכבד לפנות אליך במטרה לפעול ולהקטין את שיעורי עלויות הרישוי המושתות על סוכני הביטוח, בהתאם לסמכותו של שר האוצר, כדלקמן:

1 .בהתאם לסמכותו של שר האוצר, אשר הוקנתה לו בחוק ובהתאם לתקנות הפיקוח על עסקי ביטוח (אגרות) , תשמ"ד 1984( להלן: "התקנות") קובע שר האוצר את שיעור האגרות אשר ישולמו על ידי חברות הביטוח וסוכני הביטוח.

2 .מאליו מוסכם כי מטרת אגרת הרישוי איננה מס, כי אם תשלום עבור שירותי הסמכה וקבלת רישיון סוכן ביטוח מורשה.

3 .משרד האוצר גובה בהתאם לסעיף 7 לתקנות מהנבחנים, עלויות מבחני רישוי כדלקמן:

3.1 .בחינה ביסודות הביטוח סך של 209 שקל

3.2 .בחינת גמר סך של 293 שקל

4 .בנוסף גובה משרד האוצר, בהתאם לתקנה 5 לתקנות, מדי שנה אגרות עבור חידוש רישיון סוכן ביטוח כדלקמן:

4.1 .חידוש רשיון סוכן ביטוח סך של 891 שקל 

4.2 .חידוש סוכנות ביטוח ("סוכן תאגיד") סך של 783,1.שקל

5 .בהתאם לנתוני הדו"ח השנתי של הממונה על שוק ההון במשרד האוצר לשנת 2014 ,אשר פורסם באתר האוצר באוגוסט 2015 ,יש בישראל 427,12 סוכני ביטוח ועוד 351,1 סוכנויות (תאגידים).

6 .מכאן, סך הגביה מאגרות רישוי שנתיות בלבד, ללא אגרות מבחן, מכוח התקנות, עומד על סכום אסטרונומי העולה על 13 מיליון ₪ כמס (נטו) אשר משולם מידי שנה לקופת המדינה. 

7 .יובהר כבר עתה כי מועצת יועצי המס, גוף במשרד האוצר, קיבלה את הטענה של לשכת יועצי המס בעניין אגרות רישוי שנתיות, שלא מדובר במס אלה בעלויות רישוי, ולכן הסכימה המועצה להקצות כ- 2.1 מיליון ₪ בשנה לטובת השתלמויות ליועצי המס. כך עשה גם משרד המשפטים, הרגולטור של רו"ח, אשר הסכים לבקשת לשכת רו"ח להשקיע בהשתלמויות של רו"ח ואף הפחית את אגרת הרישוי לרו"ח.

8 .לשכת סוכני הביטוח בישראל, בדעה כי אין לעשות אבחנה ואפליה של מקצוע סוכן הביטוח אל מול רו"ח ויועצי המס, ומשכך הגיעה העת לעשות ריביזיה מחודשת בתקנות.

9 .כאמור לעיל, סכומי אגרת רישוי בסכומים העולים על 13 מיליון ₪, אותם גבה משרד האוצר מסוכני הביטוח ומסוכנויות הביטוח, מכוח התקנות, הוביל למצב שהגביה הינה בסכום שאינו מידתי ואינו ראוי, קל וחומר כאשר אין בסכומים אלו כדי לשמש לחיזוק הידע המקצועי של סוכני הביטוח או למימון השתלמויות לימודיות תומכות.

10 .משכך, אנו פונים אליך בבקשה והצעה לשנות את גישת משרד האוצר, בנוגע לאגרות הרישוי המוטלות על סוכני הביטוח, אגרות אשר אין בצדם דבר מלבד מס מדינה באופן הבא :

10.1 .בשנת 2017 יקבע בתקנות כי לא תגבה אגרת רישוי מסוכני ביטוח, יחיד ותאגיד.

10.2.משנת 2018 יקבע בתקנות כי תופחת אגרת הרישוי ב-50%.

10.3 .משרד האוצר יפעל להקצאת 50% מעלויות אגרות הרישוי, המשולמות מכוח תקנות אלו,לטובת השתלמויות מקצועיות לסוכני הביטוח.

11 .אודה להתייחסותכם.

בכבוד רב

אריה אברמוביץ נשיא לשכת סוכני הביטוח בישראל

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.