מיוחד ל-FUNDER >> מי הן חברות הביטוח בתחום הבריאות שהגיעו למקום הראשון? 
 

הנושא המטריד ביותר את הסוכנים הוא השיווק הישיר של החברות.

 

 

FacebookTwitterLinkedinWhatsapp

קרן מרדכי 04/07/2017

  • כל חברות הביטוח דורגו בציונים נמוכים מאוד בפרמטרים של שקיפות בעמלות.

  • ירידה ניכרת נרשמה ביכולתן של כל החברות לתת פתרונות מותאמים לבעיות רפואיות בעת חיתום. 66% מהסוכנים מגדירים את סוגיית החיתום כבעיה הגדולה ביותר מול חברות הביטוח, לעומת 31% אשתקד.

  • הנושא המטריד ביותר את הסוכנים הוא השיווק הישיר של החברות (60%). 

  • החברה הפוגעת ביותר בסוכניה באמצעות פעילותה הישירה היא הפניקס (5.7), ולאחריה הראל (5.6). החברה הכי פחות פוגעת היא מנורה (3.9).

  • נשיא הלשכה אריה אברמוביץ: "אסור לנו להתפשר על איכות השירות שאנו מעניקים למבוטחים ".
לשכת סוכני הביטוח פרסמה סקר שביעות רצון מחברות הביטוח בתחום הבריאות. הסקר התפרסם במסגרת כנס הבריאות של הלשכה בהשתתפות כ-700 אנשי ביטוח.

הסקר, שבוצע על ידי מכון שריד, דירג את רמת השירות של החברות על פי שביעות רצון הסוכנים העובדים עמם, וכלל 622 סוכנים.  הסקר אשר בוצע בחודש מאי, נערך לראשונה באופן אינטרנטי. יש לציין כי נתוני הכשרה ביטוח ואיילון אינם מוצגים עקב מספר המשיבים הקטן. 

מטרת הסקר היא לבחון את רמת שביעות רצון סוכני הביטוח מהחברה העיקרית עמה הם עובדים לאורך זמן. הסקר בחן 12 קריטריונים לצורך מדידת שביעות רצון הסוכנים מאיכות השירות של חברות הביטוח:

משך זמן הטיפול בתביעות, הוגנות בסילוק תביעות, נכונות לתשלום לפנים משורת הדין, קלות השגת עובדי החברה, הדרכות, היכולת להיפגש עם מנהלים בחברה, שקיפות בחישוב עמלות, הכלים שהחברה מעמידה לרשותך לבדיקת עמלות, פגיעה בסוכני החברה בפעילות ישירה, יכולת החברה לתת פתרונות מותאמים לבעיות רפואיות בעת חיתום, שביעות רצון כללית, נכונות להמליץ על החברה  בפני עמיתים (NPS).

החברה המצטיינת:

חברות הביטוח

2016

2017

הראל

7.5

7.4

מנורה

7.6

7.3

כלל

6.9

7.0

הפניקס

6.6

6.8

מגדל

6.1

6.2


חברת הראל מדורגת ראשונה (7.4), ולאחריה מנורה מבטחים (7.3). מגדל מדורגת במקום האחרון (6.2).

הראל הצטיינה ב-5 פרמטרים: משך זמן טיפול בתביעות (7.7), הוגנות בסילוק תביעות (7.6), נכונות לתשלום לפנים משורת הדין (6.7), שביעות רצון כללית (7.5), נכונות להמליץ על החברה בפני עמיתים (36%).

מנורה הצטיינה ב-5 מדדים: קלות השגת עובדי החברה (7.4), היכולת להיפגש עם מנהלים בחברה (7.7), שקיפות בחישוב עמלות (5.9), הכלים שהחברה מעמידה לרשותך לבדיקת עמלות (5.4), יכולת החברה לתת פתרונות מותאמים לבעיות רפואיות בעת חיתום (6.2).
כלל הצטיינה בפרמטר: הדרכות (7.0).

מגדל קיבלה את הציונים הנמוכים ביותר ב-8 מדדים: טיפול בתביעות (6.5), נכונות לתשלום לפנים משורת הדין (5.1), קלות השגת עובדי החברה (5.4), היכולת להיפגש עם מנהלים בחברה (6.5), שקיפות בחישוב עמלות (4.7), הכלים שהחברה מעמידה לרשותך לבדיקת עמלות (4.3), שביעות רצון כללית (6.1), נכונות להמליץ על החברה  בפני עמיתים (16%-).

הפניקס קיבלה את הציונים הנמוכים ביותר ב-2 מדדים: הדרכות (6.2), יכולת החברה לתת פתרונות מותאמים לבעיות רפואיות בעת חיתום (5.4).

כלל קיבלה את הציונים הנמוכים ביותר בפרמטר: הוגנות בסילוק תביעות (7.0).

החברה הפוגעת ביותר בסוכניה באמצעות פעילותה הישירה היא הפניקס (5.7), ולאחריה הראל (5.6). 

החברה הכי פחות פוגעת היא מנורה (3.9).

כל חברות הביטוח דורגו בציונים נמוכים מאוד בפרמטרים של שקיפות בעמלות, ירידה ניכרת נרשמה ביכולתן של כל החברות לתת פתרונות מותאמים לבעיות רפואיות בעת חיתום.

הבעיות העיקריות של סוכני הביטוח מול חברות הביטוח:

הסקר בדק מה הם הנושאים הכי מטרידים עמם מתמודדים הסוכנים בתחום הבריאות, מול חברת הביטוח העיקרית עמה הם עובדים. מתוצאות הסקר עולה כי הבעיה העיקרית עמה נתקלים סוכני הביטוח היא החיתום (66%, לעומת 31% אשתקד). כמו כן, 25% מהסוכנים הצביעו על מהירות הטיפול בתביעות כבעיה עיקרית של החברות, 14% הצביעו על הוגנות בסילוק תביעות, 8% הצביעו על היכולת להיפגש עם מנהלים בחברה, ו-6% הצביעו על מוצרים נחותים בהשוואה לחברות אחרות.

הנושא הכי מטריד את סוכני הביטוח בענף:

לצד הבעיות בקרב חברות הביטוח, הסוכנים נשאלו מהם הנושאים המטרידים אותם ביותר בתחום הבריאות וסיעוד בענף הביטוח. הנושא המטריד ביותר הוא השיווק הישיר של חברות הביטוח (60% לעומת 39% אשתקד). לאחר מכן מדורגים תדמית הסוכנים  (34%), טיפול החברות בסילוק תביעות (30%), התגמול בגין העיסוק בתחום ( 29%), והיעדר ידע מקצועי מספק (17%). 

הערך המוסף של הסוכן ללקוחותיו:

הסקר בחן מהם הפרמטרים שלדעת הסוכנים מהווים את הערך המוסף שלהם ללקוחותיהם. 73% הצביעו על שירות וטיפול בתביעות,  66% בחרו במקצועיות,  ו-38% הצביעו על נאמנות וליווי לאורך שנים.

ביטוח נסיעות לחו"ל:

שיעור הסוכנים המשווקים ביטוח נסיעות לחו"ל:

הסקר מצביע על עלייה בשיעור הסוכנים המשווקים ביטוח נסיעות לחו"ל מ-79% בשנת 2016 ל 87% השנה. 

החברה העיקרית לשיווק ביטוח נסיעות לחו"ל:

66% מהסוכנים המשווקים ביטוח נסיעות לחו"ל משווקים את הביטוח של חברת פספורט כארד, 18% משווקים את הראל, 9% את מגדל, 4% את הפניקס, ו-3% את מנורה. 

שביעות רצון הסוכנים מתפקוד המחוזות או המרחבים:

להלן דירוג המחוזות המצטיינים בכל חברה, בנוגע לשירות לסוכנים וללקוחותיהם בביטוח בריאות: מנורה – מחוז חיפה (7.4); הראל – מחוזות מרכז וירושלים (7.0); הפניקס – מחוז חיפה (7.3); כלל – חיפה והצפון (7.1); מגדל – מחוזות סוכנויות וצפון (6.2).

אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח אמר בהמשך לפרסום הסקר: ביטוחי הבריאות הינם בעלי משמעויות קריטיות כמו הצלת חיים, הארכת חיים והקלה על סבלם של מבוטחים. רמת השירות של חברות הביטוח ממחישה פעם נוספת את האתגר הניצב בפני הסוכנים בפעילותם למען המבוטחים. אסור לנו להתפשר על איכות השירות שאנו מעניקים למבוטחים. הסקר שב וממחיש את הצורך של הענף בסוכני ביטוח, כמי שדואגים בכל תנאי וזמן לציבור המבוטחים".

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.