קְרָנוֹת הִשְׁתַּלְּמוּת כְּלָלִיּוֹת, תַּחֲזִית תְּשׂוּאוֹת לִשְׁנַת 2021 - מִי הַמְּנַצְּחוֹת וּמִי הַמַּפְסִידוֹת שֶׁל הַשָּׁנָה הַמַּדְהִימָה? 

קרנות השתלמות LIVE תחזית FUNDER AdvizerLand לתוצאות מנהלי הקופות בקרנות השתלמות כללי. תחזית קרנות השתלמות כלליות לחודש דצמבר ושנת 2021 דרמה "מלחמת העולם בשיערוכים" משנה את הטבלה בדצמבר!

 

 

FacebookTwitterLinkedinWhatsapp
מנהלי הגמל מנהלי הגמל

שנהב גולדברג 04/01/2022

השנה של הקרנות ההשתלמות הכלליות

מיטב פרסמו אמש את התחזית הכללית לתוצאות קרנות ההשתלמות והגמל לחודש דצמבר ולשנת 2021, מתוכה עולה כי קרנות ההשתלמות הכלליות עלו בממוצע בדצמבר בכ 1.7%+ ובשנת 2021 כולה עלו בממוצע בכ 14.2%+ כמעט פי 3 מהתשואה השנתית הממוצעת בחמש השנים ובעשר השנים שקדמו לה. היום אנו מביאים לכם את תחזית FUNDER AdvizerLand לתוצאות מנהלי הקופות בקרנות השתלמות כללי.

המספרים הנלחשים בתעשייה

"המספרים הנלחשים בתעשייה" שמגלמים בתוכם הערכות של פעילים וכן אינדיקציות מתוך הגופים מדברות על כך שתוצאות ההשתלמות הכללי בחברות הביטוח יעמדו ככל הנראה על כ 1.5%+ אולם בקרוב נהיה חכמים יותר עם נתונים מעודכנים יותר. אינדיקציות ראשונות מראות שזו באמת אחת מהשנים הטובות ביותר שעברו על כספי העמיתים ועל מנהלי הקופות בעשור האחרון.  נכון לעתה יש לנו את תוצאות בתי ההשקעות ואת מגדל. ילין לפידות, מור, מיטב דש ומגדל מציגות תוצאות מצוינות לשנה החולפת כאשר גם דצמבר הוא חודש חזק. לבית ההשקעות אינפיניטי יש קרן השתלמות כללי צעירה שלאחרונה חגגה שנה והיא מנהלת כ 10 מיליון שקלים (לכשתגדל תיכנס לליגה של הגדולים פה בטבלה) והיא מצליחה החודש לעלות כמעט 2%+ ומסיימת את השנה עם תשואה נאה של כ 14.45% .

מור מנצחת את חודש דצמבר עם 2.02% (אלא אם תגיע הפתעה גדולה מכיוון אחת החברות, אבל זה לא צפוי -4.1.2022 הנה בכל זאת זה כן קרה ;-) ומיטב דש היא מועמדת לנצח את השנה. כשתהיה לנו אינדיקציה של כל החברות נוכל לדעת מי ניצחה את השנה. 

"מלחמת עולם" בשיערוכים

לשאלת גולשים רבים ששואלים למה נתוני חלק מהגופים (בעיקר אצל חברות הביטוח) מתעכבים נספר כי מאחורי הקלעים מתחוללת "מלחמת עולם" כפי שמגדיר אותה אחד הפעילים על "השיערוכים". בשנים האחרונות ההשקעות במוצרי השקעה לא סחירים (בבורסה) הלכה ותפסה תאוצה וכיום יש קרנות ששליש ואף יותר מהקרן מושקעת בנכסים לא סחירים כגון נדל"ן וחברות פרטיות (בהייטק).

כשבאים לבדוק את תשואת הקרן חייבים לבדוק את שווי הנכסים הלא סחירים ובסוף השנה במיוחד יש גמישות גדולה יותר. המעריכים אלו חברות חיצוניות (רוא"ח או כלכלנים) שמשערכים את הנכסים כגון קרנות נדל"ן פרטיות. למעשה כולם רוצים לדעת מה האחרים עשו כדי לדעת איך לשערך את הנכסים. לפעמים עדיף לשערך נמוך על מנת "לאגור" תחמושת לימים קשים ולפעמים צריך לשערך באגרסיביות כדי לנצח את השנה בקרן כזו או אחרת.  יש פה מלחמה על על המקום הראשון גם במוצרי השקעה אחרים כגון פנסיה שחלק מהנכסים הלא סחירים נמצאים שם אולם גם קרנות ההשתלמות מחזיקות בהם. לכן קצת סבלנות ובעוד כמה שעות נדע את התוצאות.

הבונוסים 

עוד דבר שמגביר את הלחץ בחברות, היא העובדה שחלק ממנהלי ההשקעות מקבלים בונוסים על סמך התוצאות והרי לכם סיפור אנושי אמיתי - שיערוך קטן של בניין בניו יורק יכול להשפיע על הבונוס השנתי של מנהל ההשקעות שגר בראש העין. לדברי בכיר בתעשייה הרגולטור עשוי להתערב במקרה שבו חברה כל שהיא תתעכב יתר על המידה. 

צפו ל"עוד כותרות"

כפי שצפינו הבוקר השיערוכים משנים את הטבלה ונראה שהבכורה של דצמבר עומדת לעבור לקרן השתלמות של.....הפניקס. שתבינו למה זה כל כך מפתיע את הפעילים בתעשייה מכיוון שכולם מסתכלים בתחילת החודש על תוצאות הפוליסות שם הפניקס סיימו בכ 1.6% וכך היה שההערכה הראשונית הייתה ל 1.6% אולם הנכסים הלא סחירים השנה משמעותיים יותר מבשנים עברו והם עושים את ההבדל והרי לכם שכעת התחזית שלנו (לא סופית) לקרן השתלמות של הפניקס עומדת על 2.1% והיא כרגע הראשונה לדצמבר.

מתחילת שנה מיטב דש כרגע ראשונים אבל גם פה יתכנו שינויים. 

10:57 הנה השלמנו את הפאזל: אנליסט ראשונים ב 2021 עם תשואה של 15.63% לפי התחזית של 1.85% לדצמבר. 

12:40 עלו כל התחזיות לקרנות ההשתלמות כאשר יתכנו שינויים קלים מאוד של פיפסים (מאיות) לפה ולשם אבל התמונה הכללית כבר ברורה.

הדרוג השנתי 

אנליסט, מיטב דש, ומור הם בשלישיה העליונה לשנת 2021

אחריהן בדבוקה נמצאות: מגדל, כלל וילין לפידות עם תשואות מעל לממוצע.

הראל, הפניקס ומנורה נמצאות בממוצע ומטה. 

סוגרת את הטבלה אלטשולר שחם.


הסיפור של השנה

הסיפור הגדול של השנה היה ההתנתקות של אלטשולר שחם משאר החברות. כמי שהיו רגילים להיות בטופ במשך מספר שנים לא קטן העמיתים של אלטשולר שחם צריכים להתרגל להיות גם במקום אחר בטבלה. אי אפשר תמיד להיות ראשון ויש שנים שבהם הגלגל מתהפך. אולם אין לדעת מה יהיה בשנה הקרובה והכל פתוח. ואחרי שאמרנו את זה (שהכל פתוח) עדין אנחנו ממליצים לכם, עמיתים יקרים, פזרו פזרו פזרו. אם יש לכם יותר מקופה אחת אל תישארו בבית השקעות אחד. עדיף להחזיק קרנות השתלמות בשניים שלושה גופים שונים מאשר להיות עם כל הכסף באותו בית השקעות. השנה צפו ועלו מנהלי השקעות מעולים שנמצאים בבתי השקעות ותיקים וחדשים, נצלו את זה. שנה טובה.

___________________________________



04/01/2022
09:56 הוספנו את תחזית הראל
10:05 עודכנה תחזית מיטב דש מעלה
10:26 הוספנו תחזית לפניקס
10:43 הוספנו תחזית לכלל
10:57 הוספנו תחזית לאנליסט
12:40 הוספנו תחזית למנורה
14:17 עודכנה תחזית אלטשולר מעלה


תחזית AdvizerLand FUNDER :

הטבלה מסודרת לפי דרוג (זמני) 2021

תחזית קרנות השתלמות מסלול כללי
קרן השתלמות כללית של תחזית FUNDER AdvizerLand תחזית דצמבר 2021 תחזית שנת 2021
1 אנליסט תחזית FUNDER 1.85% 15.65%
2 מיטב דש תחזית FUNDER 1.55% 15.37%
3 מור תחזית FUNDER 2.02% 14.72%
4 מגדל תחזית FUNDER 2.00% 14.65%
5 כלל תחזית FUNDER 1.85% 14.63%
6 ילין לפידות תחזית FUNDER 1.70% 14.51%
7 הראל תחזית FUNDER 1.83% 14.21%
8 הפניקס תחזית FUNDER 2.12% 14.09%
9 מנורה מבטחים תחזית FUNDER 1.90% 13.73%
10 אלטשולר שחם תחזית FUNDER 1.50% 10.65%
ממוצע זמני תחזית FUNDER 1.83% 14.22%



תחזית מיטב דש לתעשיית הגמל בטבלה מטה: