תשואות קרנות השתלמות, התחזית || ילין לפידות בראש הרשימה - מיטב, אלטשולר שחם, ומור בחלק העליון הצפוף, מנורה חמישית 

תשואות קרנות השתלמות כלליות, מרץ 2022 התחזית - תחזית FUNDER - AdvizerLand לחודש מרץ 2022 תשואות חיוביות

 

 

FacebookTwitterLinkedinWhatsapp
אימיג dreamstime תחזית פאנדר אדוויזרלנד אימיג dreamstime תחזית פאנדר אדוויזרלנד

שנהב גולדברג 04/04/2022

חודש מרץ היה חודש "משוגע" שהתחיל עם נפילות גדולות, במדדים האמריקאים וסיים עם עליות שערים שלא רק שמחקו את הירידות אלא אף הצליחו להביא את קרנות ההשתלמות הכלליות לתשואה חיובית יפה. עד כדי כך הנפילות עד למחצית החודש היו גדולות שאחת מפוליסות החיסכון בהכשרה הציגה תשואה של כ 3.15%- (דיווחנו על כך באמצע החודש) אולם מאמצע מרץ החל מהפך שהחל עם העלאת הריבית הזניחה, יש שיאמרו הרופסת, של נגיד הבנק המרכזי בארה"ב. אצלנו כבר היו משחיזים חרבות וקוראים לחקירת מחדל האינפלציה הבלתי נשלטת. 

העליות במדדים בחו"ל ובישראל הייתה הגורם שמשך מעלה את התשואות ומה שדיכא אותן היו דווקא אגרות החוב שגילמו את הצפי להמשך העלאות הריבית הן בארה"ב והן בישראל.

S&P 500 עלה כ 3.6% הדאו עלה כ 2.3% והנאסד"ק עלה כ 3.4% . בישראל מדד ת"א 35 עלה כ 2.4% ומדד ת"א 125 עלה כ 2.1% . לעומת המדדים המנייתיים המדדים האג"חים סיימו את החודש פחות חיובי כאשר מדד קונצרני כללי נותר ללא שינוי ואילו מדד כללי של אג"ח ממשלתיות ירד כ 0.4% .

בענף קרנות ההשתלמות הכלליות ישנו הבדל ניכר בין הקרנות הגדולות לקטנות יותר. ככל שהקרן גדולה יותר כך היא מוטה יותר לחו"ל וכפי שתראו הקרן הקטנה של אינפיניטי (שלראשונה צרפנו לטבלה) מוטה מאוד לשוק ההון המקומי שהיה עדיף בשנה החולפת. הקרן של אינפיניטי עולה החודש כמעט 1.5%+.

בקרנות הגדולות

החודש התחזית שלנו מתבססת כמו בפעמים קודמות על שלוש רגליים. הנתונים ה"נלחשים בתעשייה" אותם אנחנו מצליבים עם נתונים ממוצרים אחרים כגון פוליסות חיסכון (שפעם קודמת נתנו תוצאה פחות טובה) והרכבים של הקרנות. מתוך הנתונים הללו עולה כי המנצחות הן:  

נכון לעכשיו (5/4 בשעה 16:52) עדכון מספר 7!

הערכה עדכנית לגבי התשואה של הקרן מנורה מבטחים השתלמות כללי עומדת על 0.80% . בעדכון הקודם משעה 11:21 הערכנו שישנו סיכוי להפתעה כלפי מעלה מעל כולם אולם כעת נראה שקרן ההשתלמות הכללית אולי נהנתה מעסקת טאוואר - אינטל אבל זו לא הביא אותה לעמוד בראש.

הנתון היחיד שחסר לנו בשעה זו הנה הערכה לגבי קרן ההשתלמות של הפניקס. אף על פי שיש בידנו את הנתון "הנלחש בתעשייה" אין לנו עדין בטחון בדיוקו אולם נוכל לספר שהוא מביא את הפניקס (באם הוא נכון) לא לחלק העליון של הטבלה. ככל שנדע יותר פרטים בנושא. נעדכן.


לסיכום: ילין לפידות ראשונים עם 0.90% , מיטב דש שניים עם 0.86% , אלטשולר שחם שלישיים עם 0.85% , מור והראל במקום הרביעי עם 0.82% .

מילה לסיום העדכון הנוכחי. הקושי בהשגת נתון כל כך פשוט, כגון תשואה חודשית של מוצר כל כך משמעותי לציבור, מביא אותנו למסקנה שיש פה כשל מהותי בשקיפות וביתרונות של מוצר הגמל אל מול מוצרים שקופים הרבה יותר. נקווה שבעתיד המצב ישתנה.


__________________________________________

נכון לעכשיו (5/4 בשעה 11:21) עדכון מספר 6!


מייל שנשלח על ידי מנורה מבטחים לסוכני הביטוח, שהגיע לידנו, רומז כי החודש המנצחת תהייה דווקא מנורה מבטחים עם תשואה של מעל 1%+. מנורה שדווקא נמצאת בחלק התחתון בשנה החולפת (אם כי לא אחרונה) נהנית החודש מעסקת אינטל - טאוואר כפי שתקראו בהודעת החברה לסוכני הביטוח.

האם מנורה מבטחים תפתיע ותציג תוצאה העולה על 1% ? יתכן - נוסיף אותה לטבלה מיד כשנצליב את הנתון הזה מול תוצאת פוליסת החיסכון שלה לסוף מרץ (עדין לא פורסם הנתון).



__________________________________________

נכון לעכשיו (5/4 בשעה 10:40) עדכון מספר 5!

כפי שהבהרנו אמש השינויים לא להערכתו לא הסתיימו וכרגע עדכון נוסף של התחזית לקרן הכללית של ילין לפידות מביא אותה למקום הראשון עם תשואה של 0.9% (תחזית קודמת עמדה על 0.8%) כך היא עוברת מהמקום הרביעי למקום הראשון.

שימו לב יתכן וזה לא יהיה השינוי האחרון עדין חסרים לנו התחזיות עבור הפניקס ומנורה כך שהכל עדין אפשרי.

_____________________________________

נכון לעכשיו (4/4 בשעה 20:10) עדכון מספר 4!

החודש הנתונים לא מפסיקים להפתיע וזהו העדכון הרביעי שלנו כאשר הראשונה ברשימה משתנה תדיר והפעם מיטב נוחתת ישר לראש הטבלה עם תשואה של 0.86% קצת מעל אלטשולר שחם.

תשואות נאות גם לגופים המובילים מתחת למובילה, כאשר 
אלטשולר שחם שנייה עם 0.85% מור והראל עם תשואה נאה של 0.82% כל אחת במקום השלישי. אחריהן נמצאת ילין לפידות עם תשואה של 0.80%.

מצטרפת חדשה לתחזית היא מגדל עם 0.76% כאשר אחריה באה הקרן של 
כלל עם כ-0.70% ואנליסט עם כ-0.65%

תשואות נוספות צפויות להתעדכן ב 24 השעות הקרבות ואנו נעדכן פה ב LIVE . קחו בחשבון שכאשר התשואות קרובות כל כך אחת לשנייה יתכן והדרוג ישתנה עם כל שינוי קטן בתחזית...



קרן השתלמות כללית של תחזית FUNDER AdvizerLand תחזית מרץ 2022
קרנות גדולות
1 ילין לפידות תחזית FUNDER 0.90%
2 מיטב דש תחזית FUNDER 0.86%
3 אלטשולר שחם תחזית FUNDER 0.85%
4 מור תחזית FUNDER 0.82%
4 הראל תחזית FUNDER 0.82%
5 מנורה מבטחים תחזית FUNDER 0.80%
6 מגדל תחזית FUNDER 0.76%
7 כלל תחזית FUNDER 0.70%
8 אנליסט תחזית FUNDER 0.64%
9 הפניקס תחזית FUNDER
קרנות קטנות
1 אינפיניטי תחזית FUNDER 1.47%
ממוצע זמני תחזית FUNDER