קרנות השתלמות: מה חושב יו"ר ההסתדרות על הכוונה לבטל הפטור על קרנות השתלמות? בלעדי ל FUNDER  

קרנות השתלמות << בלעדי ל FUNDER >> ניסיונות האוצר לבטל את הפטור על רווחי ההון בקרנות ההשתלמות סוכלו על ידי יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד

 

 

FacebookTwitterLinkedinWhatsapp
יור ההסתדרות ארנון בר דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרותיור ההסתדרות ארנון בר דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

דניאל דותן 28/11/2023

בימים האחרונים נודע לפאנדר כי באוצר שוקלים לבטל הטבות מס מסוגים שונים על מנת להזרים מיליארדי שקלים לממשלה לטובת כיסוי הוצאות המלחמה. זאת כחלופה לניתוב כספים קואליציוניים, עליהם עטות המפלגות החרדיות. 

אחת מהטבות המס אשר ביטולה נידון באוצר, היא הפטור מרווחי הון בקרנות ההשתלמות.

קרן השתלמות היא קופת חיסכון לשכירים ולעצמאים מבוקשת מאוד בקרב חוסכים, בהיותה אפיק החיסכון לטווח בינוני היחיד הפטור ממס על רווחי הון. על כן, ביטול הפטור ממס על רווחי הון בקרנות חיסכון, אשר נדון מעת לעת בממשלה ובאוצר, בדרך כלל בטל ב- 60.

הפעם, ברקע המלחמה והיקף הכספים האדיר שיידרש בהמשך לשיקום יישובי העוטף, המפונים, והמשפחות שחוו את השלכות המלחמה והטרור, שליחת היד הגסה של האוצר לרווחי החיסכון של הציבור, כחלופה להסטת כספים קואליציוניים מהמפלגות החרדיות, היא בוטה ובזויה אף יותר מתמיד.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד: "אין דבר כזה . ולא יהיה"

משיחתי עם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד בנושא ביטול הטבת המס על רווחי ההון בקרנות ההשתלמות, תגובתו היא ש"אין דבר כזה, ולא יהיה."

בר דוד מסר כי טיפל בעניין ווידא כי הנושא הזה ירד מהפרק.

לדברי אודי אלוני, מנכ״ל פאנדר: ״מדינת ישראל הפכה את השכירים ממעמד הביניים ומעלה ל'פרה חולבת' ומממנת באמצעות המיסוי השערורייתי גם מגזרים שאינם תורמים לכלכלה. ביטול הפטור על קרנות השתלמות אשר בימים אלו משמשים כחיסכון הוני לפנסיה אצל רבים, עשוי להיות הקש שישבור את גב הגמל, והעובדים הללו יצאו לשביתת שבר שעשויה לשנות לחלוטין את כללי המשחק במשק״