תוצאות ההשתלמות והגמל מאחד מבתי השקעות הגדולים בישראל - דלפו  

תשואות הגמל והשתלמות של אחד מבתי ההשקעות הגדולים דלפה ורצה בקבוצות וואטסאפ רבות כאשר רק חסר בה - של מי התוצאות האלו?

 

 

FacebookTwitterLinkedinWhatsapp
תוצאות הגמל הנלחשים בתעשייה, צילום: פאנדרתוצאות הגמל הנלחשים בתעשייה, צילום: פאנדר

שנהב גולדברג 03/05/2024

הנלחשים בתעשייה 

מדינת ישראל נמצאת בהרבה מובנים בקדמת הבמה הטכנולוגית אולם יש דברים שבהם ישראל נמצאת עדין, כמאמר הביטוי, ב"ימי הביניים". ואחד מהדברים האלו הן תוצאות קופות הגמל שמגיעות לעמיתים נכונות רק לסוף חודש וגם זה באופן רשמי רק אחרי שלושה שבועות מסוף החודש! אומת הפינטק לא מצליחה לתת תשואה יומית וגם לא תשואה חודשית עדכנית לנכסי החיסכון הכי גדולים של העמיתים. ובואו נגיד עוד דבר במשבר 2008 נחסמה האפשרות לבדוק תשואות של פחות מ 12 חודשים שזאת שערורייה שאותה פתרנו על ידי כך שחשפנו באתר הגמל שלנו בכל קופה את התשואות החודשיות.

הישראלים חכמים

קשה שלא להעריך שאחת הסיבות לטרנד הענק של מסלול ה S&P500 היא היכולת במסלול הזה להבין בכל יום מה עשה הכסף שלך כי הרי את התשואה של המדד הזה ממשלת ישראל לא יכולה "להעלים" על ידי הוראה כזו או אחרת של הממונה (שעדין לא מונה לאחד קבוע כבר יותר משנה - שימו לכם פה אימוג'י של איש עם יד על הפרצוף).

עוד פתרון לבעיה

תשואות של אחד מבתי ההשקעות הגדולים דלפה ורצה בקבוצות וואטסאפ רבות כאשר רק חסר בה - של מי התוצאות האלו? ובכן בדיקה שלנו מעלה כי התוצאות הללו, הטובות יש לומר, של אפריל הן בסבירות גבוה מאוד של אלטשולר שחם. 

תשואות אפריל:

השתלמות כללי………….1.12%-
השתלמות מניות………..2.30%-

כאמור התוצאות של אפריל הן מצוינות בהתבסס על התחזית של מיטב שעומדת על 1.6%- בממוצע לקרנות ההשתלמות הכלליות בטווח של בין 1.3%- ל 2.0%-  וכן לתחזית המניות שעומדת על ממוצע של 3.20%- עם טווח תוצאות של 2.9%- ל 3.6%- . כלומר גם בהשתלמות כללי וגם בהשתלמות מניות אלטשולר שחם מעל לטווח העליון.